Retourneren en ruilen

Retourneren


De mogelijkheid van retourzending geldt gedurende 14 dagen na ontvangst. Indien er meer dan 14 dagen zijn verlopen sinds je aankoop, kunnen we je geen ruil of terugbetaling aanbieden.

Alleen artikelen die zich in dezelfde staat bevinden als waarin je ze hebt ontvangen, komen in aanmerking voor een retour. Het artikel moet ook in de originele verpakking met aangehechte labels (indien aanwezig) worden teruggestuurd. De verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor jouw rekening.

Artikelen die niet kunnen worden geretourneerd:

* Cadeaubonnen.
* Sommige producten voor gezondheid en persoonlijke hygiëne (bv. fopspenen).              

 

Om je retour te verwerken, hebben we een aankoopbon of een bewijs van je aankoop nodig.

Als je er voor kiest producten te retourneren, vragen we je om het volgende te doen: 

  • Meld je retour aan door een e-mail te sturen naar info@babylou.be met vermelding van je volledige naam, het factuurnummer en de reden van je retour. 
  • Vervolgens ontvang je de retourlabel per mail.
  • Vul het retourformulier in en stop dat in bij het pakket.
  • Stuur het artikel terug naar:

    Babylou

    Steenbergstraat 33

    3600 Genk - België


Terugbetalingen

Na ontvangst en inspectie van de teruggezonden artikelen, sturen we je via e-mail een ontvangstbevestiging. We laten je ook weten of we je terugbetaling hebben goedgekeurd of geweigerd. Als we je terugbetaling goedkeuren, wordt deze verwerkt en binnen 14 dagen via je oorspronkelijke betalingsmethode verrekend. Let op: wanneer je met een Babylou cadeaubon hebt betaald, zal deze ook terugbetaald worden in de vorm van een cadeaubon.

Als je je terugbetaling nog niet hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening.
Neem dan eventueel contact op met de uitgever van je betaalkaart. Het kan even duren voor je terugbetaling te zien is. Als dat niet het probleem is, neem dan contact op met je bank. Vaak is er tijd nodig om een terugbetaling te verwerken. Heb je dit gedaan, maar heb je je terugbetaling nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@babylou.be.

 

Ruilen

 

Wil je een artikel ruilen tegen hetzelfde artikel? Dat is helemaal geen probleem. Je kan hiervoor contact opnemen met ons via: info@babyloe.be.

Geschenken
Als het gaat om een artikel dat specifiek als cadeau gekocht is en rechtstreeks naar jou is verstuurd, ontvang je een tegoed voor de waarde van het teruggestuurde artikel. We sturen je een cadeaubon zodra we het teruggestuurde artikel hebben ontvangen.

Indien het artikel bij aankoop niet als cadeau is aangemerkt of de gever het artikel eerst zelf in ontvangst heeft genomen en pas daarna aan jou heeft gegeven, betalen we het artikel terug aan diegene die het jou gegeven heeft en krijgt diegene dus bericht dat je het hebt teruggestuurd.

De verzendkosten voor het terugsturen van het artikel zijn voor jouw rekening. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Wanneer je een terugbetaling ontvangt, worden de verzendkosten in mindering gebracht van je terugbetaling.

Hoe lang een vervangend artikel naar jou onderweg is, hangt af van waar je je bevindt.

Als je ons een artikel stuurt met een waarde van meer dan €75, overweeg dan een verzendservice met een traceeroptie of een verzekering. We geven geen garantie dat we je teruggestuurde artikel zullen ontvangen.